Nationaldagen.

Jag tror att jag skall få hjärtsnurp och tuppa av! Det är jätteroligt att det har blivit varmt men någon måtta får det vara.Idag var jag och mamma och tittade på Nationaldagsfirandet här där vi bor.Allt var fr barnfamiljer.

Det känns så ihåligt att svenskarna helt plötsligt skall fira sin nationaldag.Det har vi aldrig gjort tidigare.Det har varit en som vanligt.Nu sjungs det och hurras,är vi inte avundsjuka på norrmännen,trots allt? Med sina folkdräkter och flaggviftande?Nu väntar jag med spänning på att Bosse Larsson skall dammas av och börja sjunga i tv.Eller Lasse Berghagen,hela Sveriges mysfarbror på åldernhöst för några år sedan.Eller huga,Lill-Babs!

Jag skulle vilja att det faller sig naturligt.Smilande och smör har aldrig fallit i god jord hos mig,jag vet inte varför.Men när någonting osar fjäsk känner jag det på en mils avstånd.Nej tack,kom inte hit.

Annars håller jag på och skriver på 3! delar "Ringar på Vatten",Sveriges bästa on-line såpa.Länk finns här på min blogg.Varmt välkommna att tag del av den.....

Monica.

Kommentarer
Postat av: eja

Och så ligger nationaldagen mitt i avslutningsveckan för skolorna!! Vi som jobbar i blomaffär får minnsann inte fira-det är begravningar och studenter så långt ögat når!!!
Tac´ka vet jag Annandag Pingst-en ditlagd helgdag som gjorde pingsten till långhelg!!!!
eja

2007-06-06 @ 21:44:23
Postat av: Monica

Och det är regn o rusk,häääärligt:)

2007-06-06 @ 22:09:07
URL: http://thewritestuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0