Jag och träning

SÅ då var det dags då.Att prova på i de olika maskinerna medans en instruktör står redo med piskan i en timme! Jag som inte har tränat på så väldigt länge.Blech.Jag kan känna det nu,svettdropparna som letar sig ned för halsen och ned för hela ansiktet, in i ögon och mun och smakar salt.Kroppen som får jobba och kämpa och sedan kommer endorfinerna efteråt.Vattnet som sköljer över en i duschen och jag släcker törsten och efteråt mår jag så bra och tar en bunt med broshyrer.

Det är vi precis vid det här momentet jag fegar ur,"Jag orkar inte", "Vad kommer det på TV"? Sängen som är så mjuk och skön.Men banne mig om jag inte skall klara det den här gången.Jag har lyckats förr.Höll tom uppe med godis i ett års tid.Men så provade jag en chokladbit som exploderade i munnen på mig och jag var fast.Choklad knarkaren,det är jag det.endorfiner där med.Ljuvligam underbar endorfiner som jag inte kan tacka nej till.Men det skall jag den här gången.Som sagt,jag lkarade det ett år tidigare så det är inte helt omöjligt.

Jag skriver en utförlig rapport efter träningen,ni kommer att få er ett gott skratt,eller bli peppade själv,vilket jag hoppas.

xoxo,
Monica.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag beundrar verkligen alla som tränar! Egentligen skulle det väl itne vara så märkvärdigt att ta sig till ett gym, prata med någon somm kan instruera en och sätta igång. Nej då ine jag heller. Jag är typen som snackar! " Man skulle börja träna" osv. Jag erkänner det, vi får väl se någon gång. men jag älskar att promenera och går säkert en timme varje dag. Det får väl räknas som min träning! Hoppas att du får en bra dag!

2007-05-31 @ 08:13:38
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Monica

Tack Helena för de uppmuntrande orden,jag har ont kan jag säga.Men jag har gett
mig den på att klara det.Dina snälla,uppmuntrand eord värmer.Tack:)
Monica.

2007-05-31 @ 15:42:25
URL: http://thewritestuff.blogg.se/
Postat av: annen

Stort lycka till Monica. Ibland kommer man till vägens slut och ser: för att orka mer och hålla igång Glamour och alla vännerna...behövs det kraft, inte bara inifrån, men jag vet vad du menar med skön säng och chokladbitar....sluuurp...men kör hårt, blunda i affärerna eller stålsätt dig! Kan andra kan du!

2007-06-04 @ 12:50:11
URL: http://medlem.spray.se/glamoglitter
Postat av: eja

MMMmmmm....
Choklad...!!!!!
eja

2007-06-05 @ 21:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0